Vet inte allt

 
Det är så otroligt skönt och befriande att ha fattat att jag inte vet allt. Särskilt att jag aldrig vet varför någon annan gör på ett sätt. Att jag inte har dömanderätten att tala om vad andra gör för fel (enligt mej). För det har jag ingen aning om egentligen eftersom det det inte är jag. Vad andra känner och gör har jag ingen makt över. Vilken frihet det är att ha lämnat den begränsade övertygelsen.
 
Det ger mej möjlighet att se min egen del i allt och verkligen göra något åt den. Först då kan jag lämna det jag inte vill vara i. Först då kan jag få det jag verkligen är värd. Och just idag så känner jag att jag får det på ett sant och ärligt sätt.
 
Jag kan aldrig leva genom någon annan och offra mitt mående och mina rutiner för att passa in i någon annans tankar och känslor. Det blir ett missbruk av mej själv bara. Jag har gjort det för länge innan och jag är tacksam för insikterna som varenda misstag jag gjort och att det gett mej otroliga erfarenheter just nu för att ta hand om den lycka jag känner inom mej.
 
Jag vet inte var jag varit nu om jag skulle kunnat ta bort något som sårat och som hindrat mej i livet och måendet. Så därför är jag tacksam för allt det förgångna som lett mej till NU.
 
Jag har lärt mej otroligt på min resa, och jag lär mej mer varje dag och jag vet att jag vet en del men långt ifrån allt. Och den kunskapen ger mej motivation och villighet att dagligen ta hand om mej och mitt inre. Jag ser att jag haft beteenden även på min nya resa, även beteenden som jag inte haft innan. Och jag kan se lite längre än mitt ego och erkänna det. Det är nya situationer i livet, det är människor som behandlat mej på nya sätt, svikit mej på nya sätt när jag har haft sanna känslor som jag aldrig hade förr. Och jag har gått in i beteenden som jag inte tycker om med mej själv.
 
Och det visar mej idag att om jag inte tycker om den jag blir i vissa situationer så behöver jag ta ett val därifrån. Det kan vara klurigt och smärtsamt men långt ifrån lika smärtsamt som det skulle fortsätta vara om jag valde att stanna i det. Det är så lika med mitt tidigare liv. Då jag trodde att det skulle bli bättre av att bara stanna lite längre, om jag jag bara provade en gång till. Utan att göra nåt för att förändra min del i allt.
 
Jag vet att det är en del av vansinne att förneka sanningen om att prova samma lösning gång på gång. Det är så likt det förgångna och då har det startat gamla beteenden. Saker som jag jobbat otroligt mycket med för att få längre distans till. Få dem lite längre ifrån mej. Och det tydliga svaret på varför är att jag tillåtit mej att ta bort rutiner, ta bort saker som jag mår bra av för någon annans skull.
 
Jag har lärt mej mycket av det och jag vet vad jag behöver göra idag. För gör jag inte det jag säger att jag gör så får jag inga resultat. Så tacksam för att ha insett detta och det ger mej mer villighet och glädje att ta tag i livet nu. Och då kan jag ärligt känna alla härliga känslor jag känner idag. Bara att lägga in i de dagliga besluten att jag inte tänker tillåta någon annan försöka styra över mej. Bara jag som kan tillåta det eller inte. Och idag vet jag mitt val och jag tackar för allt som lett mej till just idag.
 
Livet är en resa för mej i ständig utveckling och jag har som ett dagligt mål att jag ska när jag lägger mej i kväll så ska jag veta lite mer. Ett mål som jag uppnår varje dag. För att jag verkligen handlar i det jag tror på och känner är rätt för mej. Och jag har slutat tro på vad andra säger är rätt för mej.
 
Vad vill du lära dej idag? Vad hindrar dej att lära dej det?
 
Jag önskar er ett underbart här och nu.
 
Love&Respect

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: